Derfor vælger flere danskere at tage på ferie i naturen

Flere og flere mennesker tager på ferie i naturen, dette er en rigtig sund trend, da disse naturlige ferier er rigtig sunde for kroppen og for humøret. Den frie luft bringer folk sammen, og giver dig mere energi. Mange vælger at tage ud i naturen, for at komme væk fra alle hverdage problemerne, dette giver også en meget mere afslappet ferie, da der ikke skal bruges tid på at snakke om økonomi og ting som man skal nå. Fordi når du er ude i det frie, er der ingenting som man skal nå, du har planlagt alt ting fra starten, og der sker sjældent noget uforudset.

Sådan kommer du igang

Hvis du selv gerne kunne tænke dig at komme afsted, så skal du først og fremmest skaffe dig det rigtige udstyr og et ordentligt camping telt. Du kan finde alt til teltet på telttilbud.dk. Det er vigtigt at du finder det helt rigtige tøj, du skal nemlig være forberedt til alle klimaer. Derudover skal du finde ud af, hvilken type af rejse som du gerne du vil ud på. De mest populære ferier i det frie er: vandring, camping og cykelferie. Vandring er den perfekte oplevelse, da du kommer ud på en længere tur, og sammen med andre som har stor  erfaring og formentlig kan hjælpe dig med at komme igang. På denne måde lærer du stille og roligt, hvordan det er at slå telt op, lave et bål og alle andre elementer, som har med vandring at gøre. På et senere tidspunkt kan du så selv tage afsted på telttur eller camping, evt. Med familie eller venner.

Hvornår skal man tage afsted?

Mange tror at man kun kan tage afsted om sommeren, men rigtig mange er begyndt at tage på camping eller vandring om vinteren. Om vinteren kommer du ud for nogle helt andre forhold end om sommeren. Dog er det anbefalet, at man venter til man har en del erfaring, med at tage afsted i de kolde perioder. Det mest populære er også, at tage afsted om sommeren, her kan man også nemt holde varmen, og derfor gør det ikke det store, hvis bålet ikke bliver tændt eller soveposen ikke er så god.

Hvorhenne kan man campere i det frie?

Det mest traditionelle camping sted i Danmark er de normale campingpladser, hvor man får et afmærket område hvor du kan bo i campingvognen eller teltet. Vi er ikke store fan af dette, og opfordrer i stedet om at tage ud i den danske natur, hvor man kan slå sit eget telt op og opleve naturen 100%. Det er ikke alle steder at man kan dette, og alle private områder og områder tæt på beboelse, må ikke bruges til camping. Derfor skal du undersøge hvilke offentlige skove, som man må campere i. Man kan se mere på Naturstyrelsens hjemmeside, da der er mange nye offentlige skove som man må bruge til sin campingtur.